VIP Magazin
12 Noiembrie 2019
Print
Print
Print
Print
Business croşetat cu pasiune şi responsabilitate
Decembrie 2011, Nr. 92

Business croşetat cu pasiune şi responsabilitate

Comentează   |   Cuprins

Interviu cu Liudmila Climoc, membru al Consiliului Fundaţiei „Orange Moldova”, director general Orange.

 Dna Climoc, cum a fost anul 2011 pentru compania Orange? Ce priorităţi din cele stabilite aţi reuşit să realizaţi? Anul 2011 a fost pentru Orange un an al realizărilor frumoase şi al provocărilor, în sensul bun, care ne-au făcut să acţionăm rapid şi cu toată dedicaţia şi implicarea personală. A fost un an de succes în care compania şi-a atins obiectivele propuse. Nu a fost un lucru simplu, având în vedere situaţia economică precară din ţară. Pentru noi a fost o provocare să menţinem acelaşi randament la toate capitolele: servicii accesibile şi interesante pentru clienţi, menţinerea volumului de investiţii pentru asigurarea calităţii serviciilor şi lansarea pe piaţa autohtonă a serviciilor inovatoare, evenimente surprinzătoare şi contribuţii majore în societate. Aş menţiona succesul incontestabil al serviciului PrePay Magic Zone şi lansarea în Moldova a celei mai mari viteze de 42Mbps pentru serviciul Internet Acum. De asemenea, vreau să mai spun că am descoperit tehnologia 4G şi inovaţiile disponibile în doar câteva exemplare în lume la prima expoziţie de inovaţii Orange Expo. Am ţinut pumnii pentru „Zdob şi Zdub” la Eurovision şi am dansat hora la Nunta moldovenească de Ziua Oraşului.

Prin activitatea Fundaţiei Orange, am reconfirmat statutul Companiei Orange de companie social responsabilă şi am continuat să investim în dezvoltarea societăţii. Am realizat 15 proiecte de care au beneficiat peste 40 de mii de persoane. Astfel, i-am ajutat pe tinerii dornici să studieze prin burse şi clase de computer şi le-am dăruit o rază de bucurie copiilor aflaţi în dificultate prin concerte şi sărbători organizate special pentru ei. Un capitol aparte pe care vreau să-l accentuez este implicarea angajaţilor noştri în programul de voluntariat „Ne pasă”, ce presupune implicarea lor activă în toate proiectele realizate de Fundaţia Orange. Sunt extraordinare treningurile organizate de către angajaţii Orange în şcolile internat, ce urmăresc dezvoltarea la copii a abilităţilor necesare pentru integrarea lor în societate.  

 Orange şi cele mai recente tehnologii mondiale pot fi definite ca sinonime. Care au fost noutăţile aduse pe piaţa moldovenească în 2011? Cred că fără exagerare putem vorbi despre testarea serviciilor de generaţia a patra sau a serviciilor 4G, prin intermediul tehnologiei LTE (Long Term Evolution), ce oferă posibilităţi de explorare a capacităţilor serviciului Internet fără fir sau mobil la viteze de până la 100 Mbps.

 O acţiune fără precedent a constituit prima expoziţie a inovaţiilor din domeniul telecomunicaţiilor din Moldova, Orange Expo. Cum au reacţionat clienţii Orange la un asemenea eveniment? La un moment dat a trebuit să orientăm fluxul de vizitatori, atât de mare a fost interesul clienţilor noştri faţă de eveniment. Ne-am gândit mult cum putem să aducem toate inovaţiile într-un singur loc, aşa a apărut ideea unui dôme, a unei case Orange – o casă adevărată, numai că gonflabilă, amenajată în mai multe zone pentru servicii şi invenţii care au putut fi văzute, pipăite şi testate. Orange Expo a fost organizat cu sprijinul Orange Technocentre din cadrul Grupului France Telecom, diviziune ce se ocupă cu dezvoltarea inovaţiilor şi cercetărilor în domeniu. Astfel, la Chişinău au fost prezentate capacităţile tehnologiei 4G, telefoane mobile care funcţionează în 3D, şi aici vreau să menţionez că primul model de telefon existent în lume deja poate fi procurat în magazinele Orange, sistem de sunet spaţial, ochelari virtuali cu imagini de 360 de grade, cu sunet, care se schimbă în direcţia mişcării capului ş. a.

Toată activitatea noastră este concentrată în jurul unui singur cuvânt – clientul şi cerinţele acestuia faţă de noi. Ideea generală promovată de Orange Moldova este nu doar prezentarea inovaţiilor, dar şi oferirea acestora într-un format simplu şi accesibil tuturor locuitorilor din Moldova.

Clientul nostru este unul extrem de modern şi activ, foarte curios şi dornic să aplice în viaţa de zi cu zi toate inovaţiile, să descopere posibilităţile pe care le oferă telefonul mobil şi Internetul, pentru a le valorifica la maximum şi a beneficia de toate avantajele în relaţiile cu prietenii, familia sau în afaceri. Nu în zadar, sloganul actual este „Fiecare zi se schimbă cu Orange”.

 Care au fost acţiunile companiei ce au contribuit la dezvoltarea economică a ţării? Dacă vorbim prin prisma serviciilor, venim acolo unde este nevoie de noi. Orange este unul dintre cei mai mari investitori din RM. Prin faptul că ne aducem contribuţia la dezvoltarea infrastructurii în toate regiunile ţării cu cele mai performante servicii, automat ne implicăm în facilitarea activităţilor de business. Şi prin aceasta, mediul de afaceri devine mai favorabil. Foarte mulţi antreprenori din străinătate care vin în Moldova sunt cu adevărat impresionaţi de calitatea şi aria de acoperire a reţelei 3G, care este şi una dintre cele performante din Europa. Aici putem vorbi despre contribuţia adusă la ştergerea barierei digitale, factor important în dezvoltarea societăţii şi a mediului de afaceri.

Însă, cel mai valoros este potenţialul uman. Viaţa complicată din ultimele decenii i-a călit pe moldoveni şi i-a făcut mai ageri, dinamici, inovativi în business. Ceea ce vedem şi în angajaţii noştri. Cred că potenţialul oamenilor de aici este cel mai mare şi important  avantaj de care beneficiază un investitor care vine în Moldova.

Nu pot trece cu vederea aportul companiei în crearea locurilor noi de muncă prin prestarea serviciilor outsourcing, în care sunt angajate peste 150 de persoane. Acestea prestează servicii pentru companiile-surori din Elveţia şi Belgia. Avem o echipă tânără şi talentată, apreciată de europeni şi un proiect valoros pe care vrem să-l dezvoltăm pe viitor.

 Fundaţia Orange a schimbat, în ultimii ani, viaţa multor copii cu dizabilităţi, a femeilor vulnerabile, a tinerelor de la orfelinate care îşi doresc să-şi continue studiile. Ce sentimente trăiţi atunci când vă întâlniţi cu cei cu care viaţa nu a fost deloc generoasă? Sunt sentimente greu de redat în câteva cuvinte. Fiecare proiect înaintat Fundaţiei Orange îşi „are” sentimentele sale, căci dincolo de hârtii, sunt suflete, oamenii vii, necesităţi stringente, comparabile uneori cu preţul vieţii. Deoarece fiecare proiect este important pentru noi, cel mai complicat lucru e luarea deciziilor privitor la prioritizarea proiectelor. Pentru a fi corecţi, Consiliul Fundaţiei activează în baza criteriilor de selectare ce ţin de evaluarea durabilităţii investiţiilor, numărul beneficiarilor şi impactul pozitiv produs în societate.  

Am rămas profund impresionată de copiii de la Şcoala-Internat de la Bălţi, cu secţia pentru nevăzători şi slab văzători, unde am deschis recent o clasă de computere. M-a impresionat faptul cum copiii se ajută unii pe alţii, cunoscându-şi problemele de văz şi gradul de afectare a vederii la fiecare. Aceste momente te fac să vezi lucrurile altfel şi să înţelegi cât de important este pentru ei implicarea şi ajutorul nostru, al fiecăruia, personal.  

 Cu care dintre instituţiile statului colaborează fundaţia?
Având în vedere cele trei direcţii prioritare ale fundaţiei, colaborăm cu succes cu ministerele Educaţiei, Sănătăţii, al Muncii, Protecţiei Sociale şi Familiei; cu Fondul ONU pentru Populaţie, cu Parlamentul RM. În ultimii ani, la noi se vorbeşte mult despre parteneriatul public-privat, căruia i se dă o importanţă deosebită. Cred că rolul componentei publice e de a identifica necesităţile şi de a stabili priorităţile, pentru a ne asigura că investiţiile făcute sunt valorificate la maximum, sunt păstrate şi au un impact de lungă durată asupra societăţii.

 Spre ce ţinteşte Orange în anul viitor? Obiectivul nostru este să facem faţă cerinţelor fiecărui client, pentru ca ei să fie mulţumiţi de toate serviciile prestate. Să aducem clienţii la un nou nivel de percepere a posibilităţilor pe care le oferă serviciile din domeniul telecomunicaţiilor, să continuăm să aducem în Moldova tot ce este mai bun în domeniu şi, desigur, să-i surprindem cu evenimente de calitate şi investiţii generoase în domeniul social.

 Cum se sărbătoreşte în familia dvs. Crăciunul? Ne place să sărbătorim acasă, împreună cu toată familia. Sfârşitul lunii decembrie este bogat în evenimente frumoase pline de suflet, când mergem cu voluntarii noştri să împărtăşim bucuria sărbătorilor cu copii din câteva instituţii de tip internat. Ţin neapărat să particip personal la ele. Vacanţa cu familia o planific după 1 ianuarie. Ne place odihna activă, împreună cu soţul şi fiul mergem la schi.

Sus ↑

 Comentarii: CommentsTitleIcon






* Nu sunt admise comentariile ce conţin cuvinte indecente şi atacuri la persoană.


code
Meteo
Curs valutar
Horoscop
Chişinău
+10°