VIP Magazin
Print
Print
Print
Print
Adrian Pănuţă and Andrei Preaşcă. Echipa de top manageri Orange
 Descarcă
Februarie 2011, Nr. 81-82

Adrian Pănuţă and Andrei Preaşcă. Echipa de top manageri Orange

Comentează   |   Cuprins

Adrian Pănuţă
Director Departament vânzări ORANGE MOLDOVA

Data şi locul naşterii: 20 mai 1976, or. Chişinău
Zodia: Taur
Studii: Universitatea de Stat din Moldova, Facultatea de Fizică, ASEM, Facultatea de Marketing, Şcoala de management la Universitatea din Cranfield şi Universitatea din Lyon

>> A deschis uşa la „Voxtel”
în decembrie 1998, compania apărând ca o provocare nu doar pentru tinerii specialişti, ci şi pentru întreaga „piaţă”, întreaga lume. Era o deschidere de drumuri, o inovaţie. Nu s-a temut să facă pasul spre un domeniu nou. Având experienţa departamentului Marketing la o altă companie, şi-a zis: „hai să vedem ce e acolo” şi de atunci au trecut 12 ani. În toţi aceşti ani a învăţat o grămadă de lucruri: să asculte, să aprecieze colegii, or, la Orange, valoarea principală o reprezintă personalul, oamenii, care, la rândul lor, au grijă să discute şi să ajute orice client care păşeşte pragul „casei Orange”. Drumul la companie a început în Departamentul de Logistică ca analist de stocuri, crescând până la postul de manager, alte funcţii, iar de curând este şeful Departamentului vânzări. Se simte bine aici şi dă tot ce poate împreună cu echipa alături de care munceşte, dar, ipotetic vorbind, dacă ar fi să facă altceva, s-ar apuca de… pescuit sau agricultură: să cultive pământul, să sădească un copac, să iasă în largul mării şi să strângă mrejele pline cu peşte. În timpul liber îi dă cu agricultura, dar nu o face la nivel „profesionist” - ţine de vocaţie, asta îi şopteşte sufletul, sunt ocupaţiile care l-ar face împlinit, care i se trag încă din copilărie…

>> De copilărie şi adolescenţă îl leagă amintirile ce ţin de vacanţele de iarnă, săniuşul şi capul plin de cucuie. Se mândreşte cu familia sa şi cei doi copii (capitolul „realizări importante”). Este credul – obişnuieşte să creadă în oameni, doar că nu ştie dacă să atribuie asta la calităţi sau defecte. Crede în supremaţia binelui pe Pământ, astfel că balanţa înclină mai mult spre calitate, decât spre defect. E la ambele, doar că depinde de situaţia de viaţă în care s-a aflat. Este „dus” după Michael Jackson, unul dintre cei mai preferaţi cântăreţi, a crescut cu el, acesta l-a format încă de pe când era în şcoală, prin muzica lui… I-a fost greu în momentul în care Jackson a dispărut – a rămas şocat, chiar, nefiind în stare să înţeleagă că „regele popului” nu mai este. Cum aşa?! Mai ales că era în plină pregătire un mega-turneu mondial, vedeta având planuri mari de revenire… Tot de mic este pasionat de cărţile lui Jules Verne, stilul science-fiction care l-a şi îndreptat, într-o oarecare măsură, spre fizică. E pe ştiinţe exacte, omul. Şi agricultură. Foarte practic. Nu are timp pentru vise şi scrisori lui Moş Crăciun, dacă tot suntem în febra sărbătorilor de iarnă, în care să ceară Moşului un „Bugatty” sau „Ferrari”. Vrea sănătate familiei şi atât. Restul vin. Cu „Ferrari” n-are treabă!

Andrei Preaşcă
Director Vânzări şi Serviciu Clienţi Corporativi, ORANGE MOLDOVA


Data şi locul naşterii: 30 mai 1976, or. Chişinău
Zodie: Gemeni
Studii: Universitatea Cooperatist Comercială din Chişinău, Facultatea de Marketing,  Masterat MBA- la Universitatea din Grenoble, Franţa

>> Preferă să creadă oamenii pe cuvânt. În afaceri, nu tot timpul este o trăsătură de caracter tocmai bună, deoarece apare riscul de a fi înşelat, dar, asta e!  Se străduieşte să-şi facă câte o portiţă în program pentru pasiunile sale: înotul şi călătoriile. Face nataţie de fiecare dată când îi permite timpul, şi călătoreşte, fie în deplasările de serviciu, fie cu familia, în vacanţe. Zâmbeşte când are în faţă vreo întrebare de genul „Cu cine din celebrităţi (istorice, politice, artistice) aţi dori să staţi de vorbă? Despre ce?” Cu Moş Crăciun. Despre Revelion şi cadouri. De la acesta, însă, nu doreşte să ceară nimic în ajun de sărbători.

>> Îi plăcea să primească daruri mai devreme, pe când  era mic. În vacanţele de iarnă, la bunici. În general, din vacanţele la bunici păstrează cele mai frumoase amintiri din copilărie. Dacă tot am deschis „portiţa sufletului” personalităţii lui Andrei Preaşcă, aflăm despre preferinţe (literatură, muzică): Stepanov, „Port Arthur” şi pe „linie profesională”, Gavin Kennedy – „Everything is Negotiable”. Îl ascultă pe Jean Michel Jarre şi al său „Oxygene IV”…

>> Acum, „lucruri serioase”. În familia Orange este din 2001, aici a învăţat să muncească în echipă şi să fie parte a acestei echipe puternice. A venit, la început, în familia „Voxtel” şi apoi a pus umărul la transformarea ei în Orange. Venit la 25 de ani în companie, a crescut ca manager, a încercat toate stilurile de management, a fost amic, dar şi şef dur (riscurile meseriei, riscurile şefiei). A avut posibilitatea unică de-a dezvolta una dintre direcţiile de business ale Orange practic, de la zero, într-un departament mare, de a trece prin mai multe etape de transformare şi de a consolida o echipă unică de profesionişti.  Apreciază faptul că Orange îi dă posibilitatea să muncească, îi oferă resurse pentru asta, care aduc la rezultate. Are în subordine Departamentul Vânzări i Deservire clienţi corporativi, unul mare, care a crescut semnificativ de la cinci oameni (când a venit) la 65. Este un Orange în miniatură, după cum îi place să-i zică Andrei Preaşcă.

>> Şef de Departament fiind, este şef. Logic. Nu crede, însă, că există o regulă unică de care trebuie să se conducă toţi şefii din lume -  fiecare are secretul şi regulile sale. Crede că secretul succesului nu constă în urmărirea unor reguli sau sfaturi stabilite de alţii (deşi preferă să înveţe de la alţii), dar în abilitatea fiecărui conducător să-şi găsească propriul secret, pe care să-l dezvolte şi important este să aducă rezultate. În schimb, Andrei vorbeşte despre trei piloni de care el se conduce:  Devotament (să fii devotat lucrului pe care îl faci şi oamenilor cu care lucrezi. Să munceşti din suflet şi să-ţi placă ceea ce faci). Perfecţiune (trebuie să munceşti zi la zi, să-ţi ştii scopul şi, permanent, să te perfecţionezi şi să-i perfectionezi pe cei din jur). Responsabilitate (trebuie să fii responsabil de acţiunile efectuate şi de consecinţele lor, să-ţi asumi angajamente şi iniţiative pe care să le duci la bun sfârşit).

>> La angajaţi, apreciază sinceritatea şi hărnicia. Cine doreşte să muncească,  caută soluţii cum s-o facă mai bine, iar cine nu doreşte - caută explicaţii de ce n-a reuşit. Are şi o şefă. Ce calitate să aprecieze la ea? Răbdarea!  

Sus ↑

 Comentarii: CommentsTitleIcon

Lui Panuta ii este rusine sa zica ca a crescut la Carpineni....? Nici nu a pomenit despre acest satuc minunat....
Panuta....   -  
18 Februarie 2011, 19:57
Sus ↑





* Nu sunt admise comentariile ce conţin cuvinte indecente şi atacuri la persoană.


code
Meteo
Curs valutar
Horoscop
Chişinău