VIP Magazin
Print
Print
Print
Print
9 ani de inovaţii
Septembrie 2012, Nr. 100

9 ani de inovaţii

Comentează   |   Cuprins

Moldova este una dintre ţările cu cea mai bună conexiune la internet, cu cea mai mare viteză de download şi upload şi cu cele mai mici preţuri pe Mbps. În plus, până şi străinii care ne vizitează recunosc că suntem una din puţinele ţări în care ai acces gratuit la internet prin wi-fi în locuri publice.

În mare parte, asta se datorează companiei StarNet, care de 9 ani aduce tehnologia şi inovaţia în casele moldovenilor pentru a le face viaţa mai frumoasă! Despre această performanţă am vorbit cu Alexandru Machedon, directorul-fondator al companiei StarNet.

>> Ce înseamnă pentru dvs. aceşti 9 ani de StarNet?
StarNet înseamnă doar începutul. Începutul unor proiecte mari. Este un vis realizat, care ne-a arătat tuturor că indiferent de situaţia de pe piaţă, existenţa unui monopol, situaţia politică sau economică, cu perseverenţă, ambiţie şi multă muncă se pot face afaceri de care se bucură zeci de mii de moldoveni şi cu care te poţi mândri şi peste hotarele ţării. Nouă ani de StarNet înseamnă „istoria” dezvoltării internetului de calitate în Moldova, dezvoltarea serviciilor şi produselor inovatoare, care au schimbat stilul de viaţă al oamenilor. Acum nimeni nu-şi imaginează viaţa fără internet rapid, fără Wi-Fi în parcuri şi pe străzi, fără multe alte servicii de telecomunicaţii moderne, pentru că ele sunt la dispoziţia tuturor, la preţuri cât se poate de accesibile. În 2003 însă, când am înfiinţat compania, ştiam ce înseamnă problema accesului la internet de calitate şi la costuri raţionale pe propria piele. Tocmai asta a fost impulsul spre schimbare şi cred că ne-a reuşit. În continuare se pot face mult mai multe, iar eu şi întreaga echipă StarNet ţintim spre realizări majore în viitor.
 
>> Cu ce vi se asociază cifra 9?
În numerologie, 9 este numărul căutărilor fructuoase, încununarea eforturilor, desăvârşirea unei creaţii, reprezintă schimbarea, invenţia şi evoluţia care se naşte din inspiraţie. Într-un fel, este foarte aproape ca semnificaţie şi de vârsta StarNet. Pe parcursul a nouă ani am căutat să ne dezvoltăm, să inovăm, să aducem pe piaţă servicii noi, să ne îmbunătăţim ofertele şi în final să aducem bucurie în casele clienţilor. Am trecut prin transformări şi reorganizări, aşa cum e şi normal pentru o companie care s-a dezvoltat în ritmuri atât de mari. Ne-am reinventat viziunea şi misiunea, iar acum ştim foarte clar ce ne aşteaptă la „linia orizontului”.
 
>> Cu care din succesele companiei vă mândriţi cel mai mult?
O, sunt foarte multe şi mă mândresc cu toate. M-am bucurat cu toată echipa în 2006, când depăşeam cifra de 3000 de clienţi. Apoi, în 2007 StarNet devenea primul operator de pe piaţă care a investit în tehnologia FTTB (fibra optică până la bloc). În 2009, aveam deja 30 de mii de clienţi şi lansam cu mare entuziasm două proiecte sociale foarte ambiţioase: reţeaua de Wi-Fi gratuit în parcurile din capitală şi proiectul educaţional „Noi apreciem inteligenţa”. Anul 2010 a fost şi mai plin de succese şi emoţii. StarNet a făcut în premieră în Moldova interconectare la reţelele optice ale UE, astfel aducând în ţară posibilităţi incredibile pentru serviciile de internet, transport de date etc. Am sărbătorit în 2011 cifra de 50 de mii de clienţi, am lansat serviciul de televiziune interactivă şi am pornit într-o nouă aventură, să conectăm încă 14 oraşe din Moldova la serviciile StarNet. Acum, StarNet adună un grup de companii cu peste 550 de angajaţi, cu un portofoliu de peste 65 de mii de clienţi şi deţine poziţia de top în Chişinău.

Nu vreau să pară o banalitate, dar eu mă bucur şi de unele „insuccese”, pentru că toate barierele pe care le-am avut în cale pe parcursul anilor sau momentele mai puţin fericite ne-au ajutat să învăţăm, să fim mai buni şi să ne încăpăţânăm să reuşim.
 
>> Care a fost cel mai dificil moment din istoria companiei şi cum l-aţi depăşit?
În 2009, când am avut un adevărat „boom” de clienţi la StarNet, în urma ofertelor pe care le lansam atunci pe piaţă, ne-am dat seama că nu suntem foarte pregătiţi de succesul nou apărut în viaţa companiei. Am fost luaţi prin surprindere şi a trebuit să ne adaptăm repede din mai multe puncte devedere: procese, logistică, oameni, pentru a gestiona o bază de clienţi dublă. Şi cred că am reuşit, pentru că astăzi suntem mai puternici datorită acelei experienţe, mai flexibili şi suntem gata să facem faţă încă unei „dublări”de clienţi.

>> Cum vă descurcaţi cu invidioşii, concurenţii, duşmanii, dacă îi aveţi? Cine sunt ei, ce impedimente vă creează?
Eu cred că pe piaţă toţi jucătorii trebuie să fie ca sportivii la Olimpiadă, unde doar capacitatea de a te autodepăşi, de a fi mai bun, şi nu invidia te pot ajuta să ajungi pe podium. Ce ar fi cu toţi sportivii care doar l-ar invidia pe Usain Bolt, că e cel mai rapid om de pe planetă, fără a face efortul de a-l ajunge din urmă şi a-l depăşi? Nici măcar Bolt n-ar bate recordurile, pentru că n-ar avea de ce. Aşa e şi cu noi, prestatorii de servicii. Concurenţa trebuie să fie la cel mai înalt nivel, invidia şi duşmănia – alungate în general din business. Evident că răuvoitorii au existat şi vor mai exista.
 
>> Cum vă împărţiţi timpul între familie şi StarNet?
L-am împărţit în mod natural şi cred că reuşesc să-mi simt familia împlinită. Am trei băieţi, care ştiu de StarNet şi chiar au prins un team building organizat de companie, unde s-au simţit foarte bine şi am o soţie minunată, care este implicată activ în tot ceea ce înseamnă dezvoltarea StarNet şi planurile de viitor ale acestei afaceri. Familia este cel mai de preţ lucru pe care îl am şi am un mare noroc cu ea.  

 >> L a ce visaţi acum?
La câteva planuri mari pe care mi le-am setat încă de la începutul anului. Dar nu vi le pot dezvălui, până când nu ştiu că se conturează mai bine realizarea lor.
 
>> Ştiu că în ultima perioadă numărul de clienţi ai StarNet a crescut considerabil. Cum explicaţi acest lucru? Ne puteţi da şi nişte cifre?
Într-adevăr, am avut creşteri spectaculoase ale numărului de clienţi. Aceasta se datorează  faptului că am adus pe piaţă cele mai bune servicii, avem cele mai bune oferte şi pachete şi suntem recomandaţi rudelor, prietenilor, vecinilor. În 2007 eram 10 mii, acum suntem peste 65 de mii. Aşa că cifra de 100 de mii nu mai este una chiar atât de îndepărtată. StarNet are acum o cotă de piaţă de 30%, un lucru care ne reconfirmă importanţa pe piaţa din Moldova.
 
>> Care e cel mai important principiu de care vă conduceţi în calitate de şef?
Caut să fiu eu însumi un exemplu pentru toţi şi cred că asta este unul dintre cele mai importante principii de liderism. Cer de la oameni să fie corecţi în tot ceea ce fac, apreciez mult oamenii cu iniţiativă şi-i încurajez să meargă înainte, pentru că aşa se reuşesc faptele mari.

>> Ce planuri aveţi pentru dezvoltarea companiei pe termen scurt şi lung?
Sunt convins că întotdeauna este loc de mai bine. De aceea, toate acţiunile noastre pe termen scurt sunt îndreptate spre creşterea performanţelor şi calităţii serviciilor noastre. Vrem ca toţi clienţii să fie mulţumiţi şi fericiţi că au ales StarNet, să se bucure de cele mai bune oferte de pe piaţă şi să continue să aleagă dintre produsele noastre.

Pe termen mai lung, ne dorim să finalizăm proiectul parcului IT – „StarNet Business and Develop-ment IT Park” – cu care am câştigat concursul, organizat de Ministerul Economiei la sfârşitul anului 2011, de transformare a teritoriului uzinei „Tracom” într-un complex IT.  

Pentru StarNet şi pentru întregul sector TIC din Moldova, realizarea parcului IT este o mare provocare, dar şi o mare şansă de dezvoltare şi inovare. Proiectul urmează să genereze sute de locuri noi de muncă şi să reducă exodul specialiştilor din ţară, să sporească nivelul de dezvoltare a infrastructurii TIC şi să alinieze Republica Moldova la ţările dezvoltate şi tehnologizate.

Text: Irina Tribusean.
Foto: Vadim Jantîc.
Locaţie: Hotel

Sus ↑

 Comentarii: CommentsTitleIcon






* Nu sunt admise comentariile ce conţin cuvinte indecente şi atacuri la persoană.


code
Meteo
Curs valutar
Horoscop
Chişinău
+19°