VIP Magazin
Print
Print
Print
Print
În forţă pentru noi realizări!
Mai 2016, Nr. 139

În forţă pentru noi realizări!

Comentează   |   Cuprins

Moldova Agroindbank marchează 25 de ani de activitate, un sfert de secol de dezvoltare continuă a serviciilor bancare, de reducere a riscurilor pe timp de criză și de menţinere a poziţiei de lider incontestabil pe piaţă. Este o ocazie oportună pentru a face totaluri și a evidenţia factorii care au asigurat succesul, dar și un moment perfect pentru planuri și strategii noi. Despre toate acestea, am avut inedita ocazie de a afla de la Serghei Cebotari, Preşedintele Comitetului de Conducere al BC „Moldova Agroindbank” SA, Preşedinte al Consiliului BVM, Preşedinte al Consiliului „MAIB-Leasing”, Vicepreşedinte al Consiliului ÎM „Südzucker-Moldova” SA.

Reuşite şi obiective în 25 de ani

>>> Un sfert de secol, în condiţiile ţării noastre tinere, este mai mult decât suficient pentru confirmarea poziţiei unei companii pe piaţă, pentru crearea condiţiilor unei creşteri durabile pe viitor. La începutul istoriei sale, Moldova Agroindbank, justificându-şi denumirea, era, principial, o bancă agricolă. Dar, chiar din primii ani de activitate, banca îşi diversifica încontinuu spectrul de servicii şi produse şi, astăzi, MAIB este o instituţie financiar-bancară universală, prestând servicii financiare pentru toate categoriile de clienţi – persoane fizice şi juridice, care îşi desfăşoară activitatea în diverse domenii ale economiei. Dar, ca un tribut adus istoriei băncii și un semn al caracterului agrar al ţării, denumirea Moldova Agroindbank – bancă de sistem a Republicii Moldova – s-a păstrat.

Pe parcursul anilor de activitate, am încercat strategia noastră de dezvoltare în cele mai diferite condiţii – și în condiţii favorabile, şi în cele mai puţin benefice, chiar și pe timp de criză. De exemplu, în anul 1998, când pe întreg spaţiul CSI bântuia criza economico-financiară, banca noastră a continuat să activeze profitabil. Mai mult, a lansat unul dintre cele mai importante proiecte investiţionale din portofoliul său – proiectul de atragere a investiţiilor realizat în comun cu reprezentanţa concernului german „Südzucker AG”. Până în prezent, Moldova Agroindbank este acţionar al Întreprinderii Mixte „Südzucker Moldova”.

Anul 2015 nu a fost cel mai uşor pentru sistemul bancar al ţării. Dar, cu toate acestea, MAIB a lărgit spectrul serviciilor bancare în contul câtorva segmente de amploare, inclusiv de importanţă socială – deservirea trezoreriilor teritoriale şi a plăţilor sociale pentru populaţie, precum şi deservirea bancară a organelor vamale din întreaga ţară. Şi, da, chiar şi în condiţii dificile, simţind presiunea factorilor externi, banca a avut un venit record. Iar acest lucru înseamnă că acţiunile noastre sunt juste, că putem intui schimbările de pe piaţă! Desigur, în funcţie de evenimentele externe, suntem nevoiţi să adaptăm strategia, să o completăm cu noi soluţii actuale, să schimbăm mecanismele anterioare. Dar, de fiecare dată, această strategie şi-a demonstrat corectitudinea. Până şi pe timp de criză, Moldova Agroindbank a mers înainte, şi-a sporit activele, a întărit fondurile de rezervă. La acest fapt contribuie cultura înaltă a guvernării corporative MAIB, încrederea de necontestat a clienţilor şi calitatea înaltă a deservirii lor. Un factor important este încrederea din partea partenerilor străini, de care se bucură Moldova Agroindbank pe parcursul tuturor anilor de activitate. Ca dovadă, voi spune că peste o treime din toate liniile de credit străine care au fost cândva oferite Moldovei de către organizaţiile internaţionale au fost valorificate prin intermediul băncii noastre. Repet, acest fapt demonstrează încrederea acordată băncii în ţară şi peste hotare, acest fapt confirmă caracterul său sistemic, standardele clare, implementate în colaborare cu consultanţi europeni şi internaţionali. Şi, într-un final, acest fapt este un semn că suntem pregătiţi pentru noi provocări şi pentru noi realizări!

A conduce o instituţie financiar-bancară atât de serioasă este o mare responsabilitate, care îi revine, întâi de toate, echipei de manageri de verigă superioară. Acum trei ani, a fost reînnoită componenţa Comitetului de Conducere – „a întinerit” în măsură acceptabilă pentru a percepe şi a promova operativ soluţiile inovatoare şi, în acelaşi timp, pentru a menţine continuitatea băncii. Consider un factor foarte important faptul că noua componenţă a Comitetului de Conducere, aleasă în anul 2013, a devenit o continuare a liniei managementului, un pas consecvent în managementul corporativ al băncii. Toată echipa noastră actuală a trecut „şcoala” Moldova Agroindbank – toţi membrii Comitetului de Conducere s-au format în baza regulilor şi a valorilor MAIB. Mă mândresc cu echipa mea – începând cu Vicepreşedinţi şi până la angajaţii din filiale. Desigur, nu-mi stă în putere să dau personal însărcinări fiecărui angajat, dar ştiu sigur că fiecare dintre ei îşi cunoaşte bine atribuţiile şi le îndeplineşte cu bună credinţă.

Cinci momente-cheie din istoria băncii care i-au predestinat succesul

Crearea băncii. Moldova Agroindbank a fost înfiinţată prin reorganizare pe baza Agroprombank URSS. A fost o decizie curajoasă şi responsabilă, începutul unei mari şi frumoase istorii MAIB. Aici includem şi trecerea la valuta naţională şi toate acele procese care au însoţit înfiinţarea băncii şi evoluţia economiei de piaţă.

Recunoaşterea la nivel internaţional. În anul 1995, Banca Mondială şi Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare au recunoscut Moldova Agroindbank ca o bancă stabilă. Tot atunci, banca noastră a semnat primul acord cu BERD pentru obţinerea liniei de creditare pentru finanţarea businessului mic şi mijlociu. De atunci, banca îşi reconfirmă anual stabilitatea şi recunoaşterea internaţională – cea mai recentă dovadă a acestui fapt este distincţia din partea revistei Global Finance, care a recunoscut Moldova Agroindbank drept una dintre cele mai bune bănci din Europa Centrală şi de Est în anul 2016.

Introducerea noii filosofii de deservire a clienţilor din sfera retail şi corporate, luând în considerare necesităţile clienţilor respectivi. Este o decizie genial de simplă ce pune 3530784.jpg totul la locul său – mecanismul de deservire a clienţilor funcţionează până în prezent în mod clar şi logic anume datorită acelei reforme. Datorită acestei experienţe de divizare clară a specificului diferitor categorii de clienţi, noi continuăm să ne dezvoltăm şi am implementat recent un proiect unic pentru Moldova – Private Banking.

Începutul şi dezvoltarea procesului de eliberare şi deservire a cardurilor bancare. Începând de la primele carduri bancare şi continuând cu cardurile bazate pe tehnologii înalte, incluzând tehnologia plăţii contactless, MAIB a fost şi rămâne cea mai activă instituţie bancară în dezvoltarea culturii plăţilor fără numerar. Acest fapt, în primul rând, uşurează viaţa şi activitatea persoanei; pe de altă parte, contribuie la transparenţa rulajului monetar pe piaţă în general. Eforturile şi rezultatele băncii noastre sunt apreciate de către partenerii din străinătate – Visa, MasterCard, precum şi American Express – al cărui partener exclusiv în ţara noastră este anume Moldova Agroindbank.

Aplicarea tehnologiilor avansate, care sunt cauţiunea businessului bancar din întreaga lume. Concomitent cu lansarea platformei de servicii bancare electronice unificate – crearea primei aşa-numite „filiale on-line”, MAIB dezvoltă activ toate canalele de deservire bancară de la distanţă şi de sine stătător a clienţilor. Ceea ce acum zece ani le părea imposibil altora, specialiştii noştri au implementat cu succes, iar consumatorul, deja, a reuşit să îndrăgească aceste servicii.

Direcţii prioritare pe viitor

Vom continua dezvoltarea tehnologiilor înalte de banking – tot mai des clienţii preferă acest tip de deservire bancară. Pe lângă asta, noi continuăm să manifestăm un mare respect pentru clienţii care preferă să comunice „faţă în faţă” cu banca. Noi facem tot posibilul ca aceste relaţii să fie tot mai profitabile şi plăcute pentru clienţi şi, prin urmare, desfăşurăm modernizarea reţelei de filiale, care trebuie să corespundă celui mai înalt nivel, să menţină clientului senzaţia de confort şi siguranţă. Şi aceasta nu depinde de locaţia unităţilor MAIB – fie ea în centrul capitalei, fie în cel mai îndepărtat punct vamal – fiecare client ne este drag şi merită cea mai bună atitudine. Pentru că el este client al Moldova Agroindbank.

Convingerea mea este că banca viitorului este o bancă mobilă, când poţi beneficia de toate serviciile fără a face naveta la bancă, dar de pe orice dispozitiv conectat la reţea şi în condiţii de maximă siguranţă. Multe încă trebuie făcute pentru ca acest tip de deservire bancară să devină familiar tuturor clienţilor, dar tendinţa migrării lor în spaţiul on-line deja este observată în mod clar. Şi, aici, de asemenea, noi suntem în faţa întregului sistem bancar din Moldova şi chiar a multor instituţii financiare din străinătate. Cu toate acestea, toate planurile noastre depind de clientul nostru – suntem acolo unde este „Măria Sa” şi tot ce facem este pentru el.

Sus ↑

 Comentarii: CommentsTitleIcon






* Nu sunt admise comentariile ce conţin cuvinte indecente şi atacuri la persoană.


code
Meteo
Curs valutar
Horoscop
Chişinău
+23°