VIP Magazin
22 Octombrie 2018
Print
Print
Print
Print
Marina Ungureanu şi cele mai noi idei fashion
Decembrie 2008, Nr. 56

Marina Ungureanu şi cele mai noi idei fashion

Comentează   |   Cuprins

S-a remarcat prin îndrăzneala de a schimba cardinal conceptul unei afaceri şi “Măria Sa” succesul a răsplătit-o din plin - nu la fiecare magazin din Chişinău îşi “încarcă sacii” vedete de tipul lui Steven Seagal. Într-un singur an, 2007, a inaugurat trei proiecte - magazinul de încălţăminte “Premier”, coctail barul “Dance Planet” şi centrul comercial “Marks” - şi lucrurile nu se opresc aici. Cele mai noi şi interesante idei fashion au ajuns la noi sau sînt “pe drum” tot graţie Marinei Ungureanu.
 
Doamnă Ungureanu, de unde trecerea asta bruscă de la reţea de magazine alimentare la fashion, glam şi tot din astea?

 Am fost primii pe piaţă în domeniul reţelelor de magazine alimentare timp de 15 ani. Este un termen, totuşi, au fost şi rezultate... A venit o perioadă cînd s-au schimbat nişte priorităţi, iar schimbările sînt determinate de piaţă. Businessul mediu bătea pasul pe loc sau, mai grav, cădea în groapă, fapt determinat de supraaglomeraţia de pe piaţă, dacă dăm exemplu reţeaua “Colibri”. Ca să te menţii, trebuia să te decizi la vreun proiect grandios sau la unul foarte mic. S-a schimbat conceptul şi am realizat schimbarea.
 
Pe care, cred, nu o regretaţi...

Nu o regretăm şi, mai ales, nici clienţii noştri. De fapt, am ales un domeniu puţin dezvoltat în Moldova. Au contat mult şi preferinţele mele, pasiunea pentru modă.
 
Şi aşa aţi început cu “Premier”…

Pe care, în doar un an şi jumătate, îl cunoaşte foarte multă lume şi nu doar din Moldova. “Premier” reprezintă calitate, branduri mondiale, colecţiile cărora  apar pe piaţa noastră odată cu expunerea lor în alte ţări. Magazinul este divizat în două nivele: “Gold Level” şi “Silver Level”, fiind destinat segmentului de cumpărători “premium” şi, respectiv, “medium”. Colecţiile sînt comandate cu jumătate de an înainte, prezentările de colecţii din Europa şi showroom-urile fiind vizitate regulat. În fiecare sezon prezentăm cîteva mărci renumite noi (în acest sezon acestea sînt “Le Silla”, “Luciano Padovan”, “Juicy Couture”; pentru bărbaţi - “Bruno Magli”, “Bagato”). De fiecare dată ne străduim să venim cu ceva nou, interesant - acum sîntem în negocieri pentru a aduce “Bally”, cu drept de exclusivitate. Ne-au găsit ei - nu fără sondări de piaţă - şi dacă au decis ca “Premier” să îi reprezinte în Moldova, înseamnă ceva.
 
Se pare că nu vă gîndiţi doar la încălţăminte...

În general, în Chişinău, colecţiile prezentate pe piaţă sînt cam de acelaşi stil. Noi vrem ceva mai deosebit - avem o sumedenie de proiecte noi, printre care este şi acest centru comercial “Marks” din sectorul Rîşcani, unde expunem stiluri şi mărci de vestimentaţie pe care nu le găseşti în tot oraşul. Un accent aparte se pune pe stilul glam- rock - cea mai recentă prezentare din acest concept este colecţia  “Faith Connexion”. Un stil foarte popular în Europa, America, acum şi în Rusia, dar absolut nou pentru noi - aşa ceva nu s-a mai văzut şu nu s-a mai purtat la Chişinău. Piesele conţin detalii care le scot în evidenţă - cruciuliţe, cuţitaşe, pietricele. Colecţia este deosebită, şi cred, va fi remarcată de adepţii acestui stil. Cîteva exemplare sînt expuse şi la “Premier”, pentru a le forma clienţilor o părere despre colecţie, dar “baza” o găsiţi la “Marks”. Marca nu este ieftină, dar nici prea scumpă - nivel mediu. Vorbim de lucru calitativ şi stilat - nu are cum să nu bată la ochi, mai ales că este purtată de vedete ca Madona, Paris Hilton, Lindsey Lohan, Bruce Willis şi mulţi alţii...
 
Alte idei sînt la fel de îndrăzneţe?

Este prima din acest concept. Vor mai fi şi altele. O “chestie” interesantă – „Afflixion”. Ultima colecţie pentru bărbaţi este promovată chiar de Ozzy Osbourne. Dacă “Faith Connexion” este în stil glam, asta e mai dură, mai “deocheată”. De exemplu, dacă este un maiou, are pe el un element de tatuaj care lasă senzaţia aplicării directe pe corp şi este pictat de profesionişti în meserie.
Dar cununa brandurilor din acest stil este faimoasa marcă „Ed Hardy”, care nici nu necesită prezentare... e destul să priveşti o emisiune „glamuroasă” la televizor şi, neapărat, observăm celebrităţi ce poartă „Ed Hardy”.
 
Cu ce vă mai alintaţi clienţii?

O mică surpriză făcută clienţilor noştri în acest an - colecţia de blănuri,  mai mult o încercare de tatonare, decît strict comercială. Vrem să testăm reacţia clienţilor la nişte piese care combat impresia generală pe care moldovenii o au despre blănuri grele şi voluminoase pînă în podea - sînt nişte mostre de măiestrie a designului, de podium. Nu sînt haine de “conveier”, ci lucrări de design, confecţionate din blăniţă “retezată” de producţie italiană, recunoscută pentru calitate.
Ar mai fi, pe viitor, ceva surprize plăcute pentru clienţii noştri. Nu  divulg secretul – de asta e şi surpriză - dar va fi ceva excepţional.

Bănuiesc că afacerile implică mai mult decît doar să vindeţi colecţii.

Cunoaştem personal toţi designerii  prezentaţi la “Premier”. Unul dintre cei mai tari, spre exemplu, este Stuart Weitzman. În afară de liniile de segment mediu, are cea mai luxoasă colecţie de încălţăminte din lume - din pietre scumpe etc. Adevărate exponate de muzeu, cu preţuri evaluate la sute de mii de lire sterline. Confecţionează anual cîte o pereche de pantofi pentru ceremoniile „Oscar” pentru cele mai celebre actriţe. A fost o onoare pentru noi că ne-a răspuns solicitărilor noastre şi acum este pe piaţa din Moldova.
 
Cum sînt “ei”?

Cel mai interesant este că, dacă  persoana este cu adevărat celebră, este destul de simplă în comunicarea cu cei din jur. În septembrie curent, am avut ocazia să-l cunosc personal pe Stuart Weitzman, la o expoziţie. S-a interesant de unde sîntem, normal că nu mai ştia el de Moldova. Apoi a făcut o mărturisire care m-a impresionat - s-a trezit într-o dimineaţă cu gîndul că lucrează cu peste 70 de ţări, ceea ce este foarte important pentru el. E o descriere a unui designer care este nebun în ceea ce face.

Sus ↑

 Comentarii: CommentsTitleIcon

un vot de la nelu
damaschin marina   -  
06 Mai 2010, 16:40
Sus ↑





* Nu sunt admise comentariile ce conţin cuvinte indecente şi atacuri la persoană.


code
Meteo
Curs valutar
Horoscop
Chişinău
+10°