VIP Magazin
20 Noiembrie 2019
Print
Print
Print
Print
JurnalTV. Sută la sută autohton
Martie 2012, Nr. 95

JurnalTV. Sută la sută autohton

Comentează   |   Cuprins

Doi ani de activitate este un termen de referinţă pentru un post de televiziune, se fac evaluări, aprecieri, se culeg laude… În cei doi ani de la înfiinţare, „JurnalTV” şi-a creat numele, şi-a format spectatorul fidel care a aşteptat multă vreme produse TV interesante şi inedite, de care are acum parte. Despre realizările şi succesele postului ne poate spune mai exact directorul „JurnalTV”, Octavian Gîţu.

Octavian, explicaţi în trei sintagme/cuvinte ce reprezintă Jurnal TV?
Produse de top  licenţiate, emisiuni autohtone şi ştiri obiective.

„Meriţi tot ce e mai bun!”– acesta este sloganul Jurnal TV! Ce reprezintă „tot ce e mai bun”?
Jurnal TV este televiziunea care îţi oferă posibilitatea să alegi ce îţi place şi ce te interesează, televiziunea care îţi propune o gamă vastă de produse TV de cea mai înaltă calitate: filme şi seriale licenţiate, emisiuni inedite sută la sută autohtone, ştiri prompte şi obiective.

Noi investim forţe şi timp pentru a câştiga încrederea tuturor telespectatorilor, întrucât mai multe televiziuni fac o greşeală enormă: de a-şi subestima publicul. Iar de aici începe căderea: când crezi că eşti mai deştept decât publicul tău. Noi credem că telespectatorul nostru merită tot ce e mai bun şi îi oferim zi de zi tot ce este mai bun!

Care sunt realizările postului Jurnal TV la cea de-a doua aniversare?
Acum doi ani, putem spune că am riscat, pentru că am adus ceva nou, inedit pentru Republica Moldova: un post de televiziune inovativ, neafiliat politic, menit să formeze o opinie publică corectă. Doi ani este o perioadă de timp relativ scurtă pentru un post TV.

Totuşi, am reuşit să fim primii în mai multe domenii. Jurnal TV a fost conceput ca prima televiziune de ştiri din ţară, ca ulterior, să devenim primul post TV generalist, un pas la fel de riscant!

Acum suntem unicul post de televiziune care are încheiate contracte directe cu cele mai mari case de producţii internaţionale (20th Century Fox, Warner Bros, ABC Disney, MGM, NBC Universal, BBC) pentru dreptul exclusiv de a difuza o colecţie impresionantă de filme, seriale, documentare şi desene animate.

Pe care parte a baricadei e mai interesant să fii – pe cea a televiziunii de ştiri sau pe cea a televiziunii generaliste?
Nu poate fi vorba aici de interesant, ci mai mult de avantajele uneia sau altei părţi. De mai mult timp a fost clar faptul că o televiziune de ştiri are un auditoriu restrâns. Lansarea Jurnal TV a coincis cu deschiderea unui alt post de ştiri, ambele fiind orientate spre reflectarea realităţii politice şi sociale din Moldova. Instabilitatea politică despre care s-a discutat atât de mult timp va fi depăşită, mai devreme sau mai târziu şi, astfel, numărul telespectatorilor consumatori de ştiri se va micşora. Totuşi o televiziune de ştiri este o televiziune de nişă. Decizia noastră de a schimba formatul postului din unul de ştiri în unul de divertisment a avut ca bază anume intenţia de a diversifica grila de programe şi de a majora considerabil audienţa.

În ce măsură anul 2011 a fost unul reuşit pentru Jurnal TV?
Anul trecut a fost unul de cotitură şi, în acelaşi timp, unul semnificativ pentru televiziunea noastră. În ciuda provocărilor cu care ne confruntăm, am obţinut rezultate foarte bune. Pe parcursul ultimului an, publicul telespectator a putut urmări filme premiate la Oscar, Golden Globes, filme care au creat istorie sau care au impresionat publicul cu o poveste uluitoare şi cu o distribuţie de zile mari. Telespectatorii au putut viziona cele 7 părţi ale unuia dintre cele mai scumpe filme din toate timpurile: seria „Harry Potter”. De asemenea, trilogia de success „Piraţii din Caraibe”, seria filmelor „Stăpânul Inelelor”, „Furios şi iute”, „Shrek”, „Ice Age” şi multe alte producţii cu renume mondial. Mai mult decât atât, grila de programe a postului nostru a fost „incendiată” cu seriale irezistibile: „Doctor House”, „Lost”, „Prison Break”, „Supernatural”, „Lie to Me” şi multe alte producţii străine. În plus, doar la Jurnal TV poate fi urmărită emisiunea „Top Gear”, care a revoluţionat producţia mediatică mondială, cu peste 350 de milioane de telespectatori în întreaga lume.

Emisiunile marca Jurnal TV au cucerit auditoriul nostru, cele mai vizionate fiind „Ora de Ras”, „Deşteptarea”, „Sare şi Piper”, „Asfalt de Moldova”, „Ministerul Adevărului”, „Mai pe scurt”. Anume această grilă de programe a asigurat succesul postului Jurnal TV în ultimul an. Astfel, dacă în martie 2011 cota de piaţă a înregistrat 4,5%, atunci în iunie aceasta a fost de 6,5%, iar în ultimul trimestru 8%. Este o creştere enormă pentru un post de televiziune!

Cine este telespectatorul Jurnal TV?
Fiecare telespectator se poate regăsi în formatul postului nostru de televiziune. Atât femeile, cât şi bărbaţii urmăresc postul nostru. Însă profilul telespectatorului Jurnal TV majoritar este bine conturat: se regăseşte în categoria de vârstă de peste 20 de ani, are studii superioare şi post-universitare, cu venituri medii şi mai mari.

Care sunt planurile de viitor ale postului Jurnal TV?
„Cel mai important lucru în viaţă nu este unde ne aflăm, ci încotro ne îndreptăm." Jurnal TV are bine stabilite planurile de viitor. În primul rând vom moderniza echipamentul tehnic.

De asemenea, pregătim lansarea unor noi proiecte originale, vom continua să oferim filme, seriale, documentare cu drepturi exclusive de difuzare în Moldova.

O altă surpriză plăcută va fi lansarea celei de-a doua versiuni Jurnal TV HD pe satelit şi a unui nou studio-virtual, o noutate deosebită pe piaţa mediatică din ţară.

Acestea sunt doar câteva dintre proiectele ce urmează să fie implementate în viitor. Desigur, planul de acţiuni este unul vast, ce cuprinde mai multe direcţii, dar acestea rămâne a fi o surpriză pentru telespectatorul nostru.

Sus ↑

 Comentarii: CommentsTitleIcon






* Nu sunt admise comentariile ce conţin cuvinte indecente şi atacuri la persoană.


code
Meteo
Curs valutar
Horoscop
Chişinău
+10°