VIP Magazin
22 Septembrie 2018
Print
Print
Print
Print
Diana Leahu - Împreună creăm istoria marketingului TV
Aprilie 2014, Nr. 119

Diana Leahu - Împreună creăm istoria marketingului TV

Comentează   |   Cuprins

Este directorul de marketing al postului de televiziune Jurnal TV, o fire creativă şi inteligentă, dar şi un manager calculat în acelaşi timp. Şi-a asumat misiunea de a dezvolta nişa de marketing TV şi îi reuşeşte din plin, fapt demonstrat de buna evoluţie a postului pe care îl reprezintă.

A face sau nu marketing într-o televiziune din Republica Moldova?
Pentru mine şi pentru întreaga echipă de marketing, este o provocare şi un privilegiu deopotrivă să pot aduce în atenţia publicului din Republica Moldova noi tehnici şi strategii de promovare. De ce provocare? Pentru că marketingul de televiziune este un domeniu relativ nou pentru ţara noastră. A face marketing la Jurnal TV este o şansă de a scrie istorie în marketingul TV autohton.

Imaginea Jurnal TV
Jurnal TV este un brand îndrăgit. Şi asta nu o zic doar sondajele şi ratingurile de audienţă. Asta o spune publicul nostru, cu care am creat o legătură strânsă, bazată pe încredere şi afecţiune. Zi de zi ne bucurăm de o comunicare intensă cu fiecare dintre telespectatorii noştri. Suntem interesaţi să ştim tot timpul care sunt preferinţele acestora, să aflăm direct de la ei ce ar dori să vizioneze, să aflăm părerea lor despre produsele noastre şi să fim împreună pe aceeaşi lungime de undă. Mai mult decât atât, o echipă Jurnal TV călătoreşte prin întreaga ţară pentru a discuta cu telespectatorii, a fi mai aproape de ei şi a le mulţumi pentru fidelitatea de care dau dovadă. De fiecare dată, întâlnirile cu fanii Jurnal TV ne ambiţionează, ne inspiră să continuăm să oferim tot ce e mai bun! Imaginea brandului Jurnal TV a adus o schimbare pentru telespectatori, care erau însetaţi de o televiziune generalistă, autohtonă, care să le împlinească preferinţele şi necesităţile.



Obiective atinse şi scopuri bine ţintite
În prima perioadă de după lansarea postului Jurnal TV, ne-am concentrat toate forţele spre fidelizarea şi satisfacerea publicului-ţintă. Televiziunea este o altă „bucătărie” şi are propriile reguli de promovare. Prin urmare, am îmbinat într-un mod profitabil metodele de marketing tradiţional cu cele specifice industriei televizate locale. Întrucât observăm totul din punctul de vedere al telespectatorului, întreaga echipă şi-a format o mentalitate, o „cultură de marketing” al cărei sens este satisfacerea publicului. Jurnal TV scrie istorie şi prin modelul nostru de business, care profită la maximum de evoluţiile tehnologice şi de stilul de viaţă din prezent. Pe lângă faptul că oferim cele mai bune emisiuni autohtone, bucurăm publicul şi cu o selecţie de produse străine licenţiate, de o calitate ireproşabilă. Menţinem o legătură permanentă cu producătorii străini şi învăţăm din experienţa acestora cu scopul de a poziţiona televiziunea Jurnal TV la standardele internaţionale.

Smart marketing
Industria media s-a schimbat enorm o dată cu apariţia Jurnal TV. Postul nostru a fost lansat într-o perioadă în care piaţa mediatică nu era dezvoltată în domeniul marketingului de televiziune. Ulterior, au apărut alte posturi TV, s-a accentuat o stare de concurenţă şi, în consecinţă, au survenit schimbări în domeniul PR. Departamentul marketing Jurnal TV se mândreşte cu cea mai talentată şi devotată echipă de creaţie, formată din designeri, graficieni, regizori, care dau culoare şi conturează identitatea vizuală a postului nostru. Logotipurile, pachetele grafice şi promourile emisiunilor de marca Jurnal TV au creat un nou curent în marketingul autohton, fiind realizate la cel mai înalt nivel, de o calitate excelentă. La etapa la care suntem, Jurnal TV produce content competitiv chiar şi pentru posturile de televiziune externe. Astfel, din perspectiva modului de a face marketing, Jurnal TV a devenit un exemplu de urmat pentru celelalte televiziuni locale, creând un nou trend.

Coming soon… Changing. Success
În anul 2011, Jurnal TV a făcut cea mai îndrăzneaţă mişcare pentru un post de televiziune: şi-a schimbat formatul, din unul de ştiri în unul generalist, diversificând astfel grila de programe. TOP managerul Jurnal TV a dat dovadă de multă ambiţie, implicare, flexibilitate în gândire şi a demonstrat că putem schimba cursul businessului TV într-un mod reuşit. Echipa noastră a demarat o întreagă campanie de reformatare a postului, cu influenţe externe, adaptate la strategii de marketing locale. Noua identitate vizuală Jurnal TV a fost o consecinţă firească a dezvoltării televiziunii, brandul devenind unul mai dinamic, mai expresiv, mai puternic, mai aproape de telespectatori. Demersul nostru s-a împărţit în două: o etapă de teasing şi reformatarea propriu-zisă. Teasingul a avut scopul de a anticipa schimbările în legătură cu formatul televiziunii, de a intriga publicul şi de a face telespectatorii mai permeabili la modificări. Schimbarea formatului postului Jurnal TV a fost una reuşită, proaspătă, inteligentă, cu un impact nemaiîntâlnit pe piaţa mediatică din ţară.



Produse marca Jurnal TV
Mecanismul de promovare a produselor Jurnal TV susţine politica editorială a canalului, cea de a oferi ştiri imparţiale, de calitate şi entertainment inteligent. Fiecare proiect este promovat în funcţie de conceptul acestuia, păstrând în acelaşi timp esenţa şi imaginea generală a postului de televiziune. Promovarea unei emisiuni, a unei campanii, a unui film sau a unui serial merge mână în mână cu o permanentă analiză a necesităţilor pieţei mediatice locale, pentru a satisface gusturile telespectatorilor şi pentru a prinde pulsul social contemporan.

Cum îşi creşte un post de televiziune audienţa?
În lumea televiziunii este foarte important să aduci mereu ceva nou, care atrage, care-i determină pe telespectatori să păstreze postul TV în topul preferinţelor. Jurnal TV este unica televiziune generalistă din Republica Moldova care a reuşit să aducă inovaţii pe piaţa mediatică locală, graţie emisiunilor autohtone originale şi tehnicilor ingenioase de promovare a brandului. În acelaşi timp, unul dintre principiile Jurnal TV este faptul că strategiile de comunicare sunt concepute pe termen lung. Continuitatea unui efort de comunicare este unul dintre lucrurile care formează personalitatea brandului Jurnal TV. Campaniile sociale Jurnal TVerde, Moş Crăciun există, Moş Crăciun eşti tu!, Poftă Mare, Chişinău!, Bostaniada şi altele au devenit deja o tradiţie pentru Republica Moldova. Capacitatea de a menţine o coerenţă a mesajelor comunicate, de a avea un fir narativ în campaniile pe care le organizăm dă senzaţia că brandul este gândit cu responsabilitate şi dedicare.

Investim în oameni, investim într-un viitor mai bun.
De patru ani ne implicăm activ în viaţa cetăţenilor, prin mediatizarea şi găsirea soluţiilor problemelor acestora. Mizând pe rolul decisiv de implicare socială al mass-mediei, Jurnal TV susţine şi promovează valorile general-umane, pentru ca telespectatorii să conştientizeze importanţa acestora. De asemenea, postul nostru de televiziune mediatizează evenimente culturale, sociale care au un impact benefic asupra societăţii. Le mulţumim mult atât telespectatorilor, cât şi oamenilor de afaceri care sunt receptivi şi se implică activ în rezolvarea cazurilor sociale promovate, aportul acestora fiind de o importanţă majoră. În acelaşi timp, ne mândrim cu cea mai bună echipă de televiziune – jurnalişti profesionişti şi persoane în care s-a investit timp şi efort pentru a-i transforma în adevăraţi specialişti. Pentru noi este important să instruim oamenii noştri, să asigurăm locuri de muncă în ţară, pentru că avem un potenţial incredibil care trebuie valorificat.

Telespectatorul este cel care ne oferă încredere şi putere să scoatem în evidenţă tot ce e mai frumos în poporul nostru, pentru că doar împreună vom reuşi să mişcăm Moldova din loc!

Sus ↑

 Comentarii: CommentsTitleIcon






* Nu sunt admise comentariile ce conţin cuvinte indecente şi atacuri la persoană.


code
Meteo
Curs valutar
Horoscop
Chişinău
+27°