VIP Magazin
25 Noiembrie 2020
Print
Print
Print
Print
BMW. Bilbao. Bi-emoţii
August 2014, Nr. 122

BMW. Bilbao. Bi-emoţii

Comentează   |   Cuprins

Reportaj de Rodica Ciorănică, expertă în emoţii

Cele mai neordinare ieşiri în Europa le-am avut datorită companiei BMW, unul dintre cele mai puternice branduri din lume (anul trecut, cred că era pe locul 12 după notorietate). Prima oară s-a întâmplat acum vreo cinci ani, când, împreună cu colega mea Elena Volcovschi, am descoperit Bavaria la volanul unui somptuos BMW seria 7, clasa business. Anul trecut, am fost la Como, în Italia, la celebrul Concurs de Eleganţă al Maşinilor de Epocă. Un loc fascinant, unde l-am văzut pe Ralf Lauren și Buggatiul său care te face să îţi pierzi respiraţia. De data asta, am întâlnit prima zi de vară în Bilbao, un minunat oraş din Ţara Bascilor, autonomie spaniolă de pe malul Atlanticului. Două zile de test-drive cu BMW X 4 şi BMW seria 4 428i Gran Coupé. Nu sunt mare expertă în maşini, dar sunt expertă în emoţii. De asta partenerii noştri de la „AutoSpace”, reprezentant oficial BMW în Moldova, mi-au zis: „Tu nu vrei să mergi în Spania să vezi ce emoţii pot provoca noile modele de la BMW?”. Cred că e clar care a fost răspunsul meu.




Aeroport Bilbao
Ne luăm bagajele şi, când credeam că intrăm la Arrivals, ne pomenim într-o zonă lounge branduită integral de BMW, special pentru jurnaliştii care soseau din toate colţurile lumii. Aici – şampanie, un luxos X4 negru şi un BMW seria 4 de un roşu incendiar. Suntem primii care putem să atingem bestiile de metal, să facem poze, să le testăm gradul de confort. Azi le cunoaştem doar la suprafaţă, iar mâine ne vom contopi cu energia lor, vom afla puterea motoarelor şi nervii cu care vor escalada înălţimile spaniole.



Bilbao
Bilbao impresionează chiar de la denumire. E un oraş pitoresc, cu o industrie navală de proporţii, un oraş cu mult know-how în arhitectură, cu edificii îmbrăcate într-un metal glacial, dar şi cu multe clădiri gotice care încălzesc şi romanţează peisajul. Simbolul oraşului este un câine uriaş pe care cresc flori de toate culorile, aflat chiar în faţa Muzeului Guggenheim, un muzeu de artă, arhitectură şi colecţii, la designul căruia a lucrat cândva unul dintre actualii designeri BMW, Karim Habib.



Bilbao de seară
Este de poveste. Străduţe înguste cu terase de o parte şi alta pe care taximetriştii latinos se ambiţionează să încapă. Şi chiar încap. Stăm într-un local micuţ unde se mănâncă delicios. Se bea un vin delicios spaniol. Se găteşte bine şi simplu. Nimic glamour, pereţi tapetaţi cu cotoare de cărţi. Muzică faină. Aici ne luăm acea doză de început de aventură într-o ţară pe care abia urmează să o descoperim. Abia aşteptăm să vină a doua zi.



BMW X4
A doua zi revenim în aeroport, unde este amenajat un lounge pentru media. O recepţie de la care jurnaliştii îşi primesc cheia de la BMW. Vreau o cheie de la X4. Mie îmi plac maşinile înalte. Să văd drumul de sus. Este evident de ce vreau să încerc X4. E ca un X6 în Ţara Uriaşilor. E asemănător după design, doar că are alte gabarite. Lângă aeroport, ne aşteaptă vreo 30 de automobile X4 de un roşu care e mai mult decât pasional în această zi sumbră în care plouă. Din prima, ne impresionează perfecţiunea imaginii, conturul de o feminitate agresivă şi fermă al liniilor (cel puţin aşa văd eu)… Salonul este şi el o surpriză destul de agreabilă – alb, tivit cu aţe roşii pe margini şi pe mijlocul fotoliilor. Dotările tehnice sunt perfecte. Maşina se pliază uşor pe drumurile fără cârpeli din Spania. Abia pot să o stăpânesc între limita de viteză admisă şi dorinţa ei de zbor. Îi potolim repede poftele vitezomane pentru că intrăm pe un drum cu multe curbe. Motorul mai scoate câte un muget, dar X4 se înscrie bine în ele. Este emoţionant să ştii că ai de mers aproape 200 de kilometri şi că poţi ajunge la destinaţie atunci când vrei. Între timp, putem face un popas, aşa încât colegul meu Constantin Mihalachi de la AutoStrada să îşi facă reportajul, iar eu să îmi înmoi tălpile în Oceanul Atlantic şi să admir liniştea şi stâncile muntoase. Constantin, expert în maşini, îmi confirmă gândul că atunci când au desenat noul model, designerii germani au avut în minte BMW-ul X6. Tot el mă informează că X4 arată cel mai bine cu pachetul M Sport. „Acesta îl face să pară mult mai agresiv, mai impunător şi, totodată, sigur pe traseu!” Probabil că el are dreptate.

Eu nu prea intru în detalii auto de interes strict masculine. Mie mi-e suficient să văd că maşina asta e perfectă pentru o familie şi că e destul de sportivă şi confortabilă ca să dai o fugă cu fetele până la Bucureşti. Aceste calităţi, la preţul de start atractiv, s-ar putea să le convingă pe prietenele mele să treacă pe X4, pentru că ele chiar merită! Dacă nu ne-am iubi noi, atunci cine?



BMW Seria 4 Gran Coupé
E a treia zi în Bilbao. A sosit rândul lui BMW seria 4. Maşina mă aşteaptă în faţa hotelului şi observ cum lumea întoarce privirile după noi. Adică după mine şi Gran Coupé. E adevărat că albastrul acestui model, culoarea lui, s-a potrivit absolut întâmplător cu pantalonii mei la fel de albaştri, dar nu asta m-a convins să optez pentru acest automobil. Problema e că eu nu mă dau în vânt după sedanuri şi mi se părea că maşina perfectă am descoperit-o ieri. Am urcat fără prea mare chef la volan, am ridicat fotoliul cât de mult a fost posibil – ziceam că trebuie să văd drumul de sus şi… am pornit!



Şi uite că pofta vine mâncând. Lipsa mea de încântare ia încet forma unei frumoase uimiri. Maşina e uşoară, ascultătoare la manevrat, iar după jumătate de oră începe să-mi fie ruşine că am gândit urât despre ea. Are patru uşi şi unele linii le repetă pe cele ale lui X4. Nu degeaba au fost lansate împreună. Pare cel mai prietenos şi elegant coupé cu patru uşi de pe piaţă! Chiar ne place cum arată!



Când conduce Constantin, pot să îmi permit să examinez mai mult salonul şi să observ detaliile. Sunt o mulţime de locuri de depozitare a obiectelor mici, iar spaţiul pentru bagaje este destul de spaţios. Cel mai fain e că portbagajul poate fi descuiat printr-o simplă fluturare a piciorului pe sub bara de protecţie spate. Uau! Adică, atunci când vii cu plasele pline de la piaţă sau supermarket, nu e cazul să le pui jos. Ci treci piciorul pe sub portbagaj şi el se deschide în faţa ta, făcându-te să zâmbeşti. Dacă sunteţi atenţi, observaţi că rolul bărbatului în viaţa unei femei pierde teren şi la acest capitol…

Dar să revenim la maşină. Experţii în motoare afirmă că această Gran Coupé oferă maximă satisfacţie mai ales dacă este comandată cu pachetul M Sport şi mai ales de această culoare – albastru Estoril. Gran Coupé se conduce foarte bine, manevrabilitatea este foarte bună. În plus, maşina asta ştie să livreze sentimente de neuitat celui de la volan. Deci, chiar ne-am îndrăgostit de această maşină!



Ce m-a captivat pe mine la cele două maşinuţe e o chestie care se cheamă head-up display: în timp ce conduci, sistemul de navigare îţi apare parcă undeva dincolo de parbriz, în faţă. Ai impresia că el pluteşte înaintea maşinii. Fără a-ţi sustrage privirea de la drum, ai în faţă toată informaţia – ce curbe urmează, dacă virezi la dreapta sau stânga, care e limita de viteză pe porţiunea respectivă şi cu cât mergi tu. Dacă o să-mi schimb maşina, cu siguranţă că o să îmi comand asemenea opţiune! E comodă, mai ales pentru vacanţe în Europa, adică în locurile pe care nu le cunoşti.



Pe final
Azi e a patra zi şi ultima petrecută aici. La amiază părăsim Bilbao. Echipa de la München îşi strânge şi ea ultimele lucruri. E un fel de tristeţe în atmosferă. Ştiu deja că o să mă gândesc la BMW-urile astea încă cel puţin câteva zile. Dacă ar fi toată lumea ca mine, uzinele nu ar reuşi să producă maşini. Mă las repede impresionată… Sigur, aceste maşini vor părea şi mai uluitoare pe traseele Chişinău – Hânceşti sau Chişinău – Orhei. Din cauza contrastului dintre brand şi ţară. Maşini de ultimă generaţie într-o ţară care, de la coada Europei, îşi face loc cu coatele spre inima acestei controversate Europe. Oricum, dacă ţinem cont de orgoliile moldovenilor, drumurile noastre au toate şansele să fie „accesorizate” cu şi mai multe automobile bavareze. Şi nu cred că AutoSpace BMW ar avea ceva împotrivă. Or, până să meargă la tipar acest articol, cele două modele noi au şi ajuns în salonul de pe Strada Bucuriei. Aşa că, grăbiţi-vă!

Sus ↑

 Comentarii: CommentsTitleIcon






* Nu sunt admise comentariile ce conţin cuvinte indecente şi atacuri la persoană.


code
Meteo
Curs valutar
Horoscop
Chişinău